Opłatek Maltański i Fundraising – potrzeba wiedzy
Opłatek Maltański, jak wiadomo, jest akcją charytatywną, która kulminację swoją osiąga w okresie Świąt Bożego Narodzenia – wtedy, do wigilijnej wieczerzy w sześciu polskich miastach zasiadają setki zaproszonych gości – ubogie rodziny, osoby samotne i niepełnosprawne. Ale, aby do tego doszło, aby móc przygotować miejsce spotkań, zapewnić posiłek, a zatem zebrać fundusze i wypełnić przygotowane torby na prezenty trzeba wiele czasu. W każdym z wymienionych wyżej działań i potrzeb, pomocna w przygotowaniach do kolejnych edycji Opłatka Maltańskiego jest WIEDZA – jak to zrobić lepiej niż dotychczas, jak skuteczniej pomóc większej ilości osób? Wiedzy z zakresu profesjonalnego prowadzenia akcji charytatywnych oraz pozyskiwania funduszy na rzecz potrzebujących postanowiłam uzupełnić i dopełnić biorąc udział w Międzynarodowej Konferencji Fundraisingu, która odbyła się w Warszawie 8-9 maja 2013. Były to 2 dni warsztatów, sesji plenarnych, dyskusji i spotkań, których priorytetem było zdobycie przez uczestników praktycznej wiedzy i umiejętności profesjonalnego i etycznego pozyskiwania i wydatkowania funduszy. Program zakładał realizację następujących punktów:
• współpraca z darczyńcam
• współpraca z mediam
• przygotowanie strategii i realizacja kampani
• komunikacja zewnętrzna
• zagadnienia związane z CSR
• problematyka prawna dotycząca organizacji pozarządowych
Dzielenia się doświadczeniem i profesjonalnej wiedzy nigdy za wiele, zwłaszcza, że przygotowujemy kolejną edycję Opłatka Maltańskiego w kolejnych miastach. Trzeba dotrzeć do ludzi, do darczyńców, sponsorów, wolontariuszy, poruszyć ich serca i prosić o wsparcie: o pomoc w organizacji, o fundusze na prezenty dla potrzebujących, o podzielenie się swoimi dobrami, o przekazywanie informacji coraz dalej.
Do grudnia zaledwie 7 miesięcy...
Hanna Wesołowska - Starzec
Koordynator Opłatka Maltańskiego.