Promocja zatrudniania osób z niepełnosprawnością w administracji publicznej
Spotykaliśmy się w Radomiu, Poznaniu, Katowicach, Warszawie i Olsztynie, a także Tarnowskich Górach, Mysłowicach, Ostródzie, Trzemesznie, Gorzowie Wielkopolskim. Na szczególną uwagę zasługuje spotkanie, które odbyło się 15 października br. w Warszawie. Do siedziby Krajowej Szkoły Administracji Publicznej przybyło ponad 50 kierowników działów kadr jednostek administracji centralnej z terenu całej Polski. Przed tym gronem zaprezentowane zostały założenia i osiągnięcia projektu, dobre praktyki zatrudniania osób z niepełnosprawnością przeprowadzone przez Fundację POMOC MALTAŃSKA. Zainteresowanie wzbudziły praktyczne doradcze i psychologiczne aspekty zatrudniania osób z niepełnosprawnością (wystąpienie doradcy zawodowego Agaty Spały „Proces rekrutacji osób z niepełnosprawnością” oraz psycholog Małgorzaty Łuby o funkcjonowaniu osób z niepełnosprawnością w miejscu pracy), ponadto omówiono najważniejsze zasady savoir vivre wobec osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności.
Pytania z sali, rozmowy kuluarowe oraz ankiety ewaluacyjne pokazują duże zainteresowanie tematem, potrzebę szkoleń i rozmów na ten temat oraz, przede wszystkim, otwartość urzędów na przyjmowanie osób z niepełnosprawnością do grona pracowników/stażystów .
22 października spotkaliśmy się w Olsztynie – zachęcamy do lektury http://www.powiat-olsztynski.pl/pelnowartosciowy-choc-niepelnosprawny, odsłuchania audycji http://ro.com.pl/warto-zatrudniac-osoby-niepelnosprawne/01164159 oraz obejrzenia zdjęć (dzięki uprzejmości Biura Koordynacji Promocji Starostwa Powiatowego w Olsztynie oraz Krajowej Szkoły Administracji Publicznej).